nedjelja, 20. rujna 2015.

Kosovo dan I

Prije što napišem bilo šta o Kosovu, reći ću vam sljedeće: Sramite se svi koji imate predrasude  Kosovu, svi vi koji ste dozvolili da vam šaka političara formira mišljenje i teze koje imate u glavi. Toliko toga sam čuo kada sam dolazio ovamo, da sam na momenta pomislio da idem na Divlji Zapad. Tako mi je drago da se uvijek vodim ličnim iskustvom. Došao, vidio i oduševio se. I vama, koji imate te užasne predrasude poručujem- dođite i vidite kakvo je Kosovo, upoznajte ga, upoznajte ljude i gostoprimstvo. I na kraju mi recite kakvo imate mišljenje o Kosovu. Ako ništa, imat ćete priliku da upoznate barem jedan dio Kosova kroz ovaj blog i drago mi je ako ću uspjeti da vam ispravim to krivo mišljenje koje imate.

Peja, treći po veličini grad na Kosovu, je mjesto gdje se nalazim. Tačnije, 22 kilometra od Peje. Ali o toj destinaciji... o tom raju na Zemlji ću Vam pisati u sljedećem postu. 



Peja je grad koji ima oko 100 000 stanovnika, kao moje Brčko. Grad je smješten u zapadnom dijelu Kosova i okružen je planinama. Cijeli pejzaž me neodoljivo podsjeća na one iz Američkih filmova, gdje se iza aktera pruža nevjerovatan pogled i odmah poželite biti tamo, barem na jedan sat. Službeni jezik je albanski, ali većina onih iznad 30 godina razumiju bosanski jezik. Tako da sam nekako dobio ulogu prevoditelja. Razgovaram sa zaštitarima koji čuvaju mjesto u cilju informisanja Njemaca, koji žele da znaju više o mjestu u kojem se nalazimo.





Nikada nisam vidio toliko osmijeha na jednom mjestu. Idete centrom Peje i osjetite toplinu ljudi. Da se razumijemo, situacija na Kosovu je identična onoj u Bosni i Hercegovini, ali to, očito, ne sprečava ljude da uživaju o onom što imaju. 

Volim onaj momenat kad me zgrade, ljudi i sve što me u tom momentu okružuje u potpunosti ubijedi i pokaže kako su svi oni koji imaju predrasude u krivu. Pogledajte šire nego što to inače radite. Nemojte dozvoliti da vas možda educirani ljudi, ali pokvareni do srži sreću s puta. Formirajte mišljenja na račun svog iskustva. Tek tada " ja znam" ima svoju jačinu.









Dado

Nema komentara:

Objavi komentar